پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
رویدادهای اخیر
معرفی کتاب در حوزه ی خانواده و زنان
معرفی کتاب در حوزه ی خانواده و زنان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی

معرفی کتاب به مناسبت هفته کتابخوانی

واحد خواهران و واحد فرهنگی طی این هفته (از ۲۴ ام تا ۳۰ ام آبان) به معرفی کتاب در حوزه ی زنان و خانواده می پردازد

برای مشاهده پیج اینستاگرام انجمن اسلامی دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی را دنبال کنید

قدرت شکوه زن

ناشر: بیان معنوی
مستندساز: علیرضا پناهیان
📖 معرفی کتاب «قدرت و شکوه زن»
شامل ناشنیده هایی است از بیانات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری درباره ویژگی ها و برتری های زنان. این کتاب در هفت فصل ارائه شده است:
📙مادر، پایه بهشتی شدن انسان ها،
📙زن، مبدا همه خیرات،
📙سعادت و شقاوت کشورها به دست زنان،
📙کمبود محبت مادری، منشا فساد عالم
📙شغل اصلی زن
📙قدرت زن در مدیریت همسران،
📙اجر زنان بیش از مردان

🔹در بخشی از متن این کتاب می خوانیم:

شغل اصلی و اولیه زن، زن خانه بودن است. این تحقیر زن هم نیست، این احترام زن است، این تجلیل زن است. در خانه است، زن خانه است.
محیط خانه را، یعنی آن محل رشد گیاه انسان را، این مرتب می کند، آماده می کند، مرد هم مخصوص این است که برود بیرون کارهایش را بکند و وسیله تغذیه این محیط را فراهم بکند، این جوری است مثل این که دو تا هم اتاقی شما فرض کنید، یکی اتاق را اداره می کند، یکی هم برای اینکه این ها بالاخره گرسنه می مانند غذا می خواهند، یکی می‌رود بیرون غذا تهیه می‌کند به کدام بی احترامی شده؟ آنی که در خانواده کارها با اوست؟ همه چیز به او نگاه می‌کند، اوست که این محیط را دارد می‌سازد، او بیشتر احترام پیدا می‌کند، یعنی زن، مرد هم پادویی اش را می کند، وقتی هم پای مسئولیت های اجتماعی رسید، پای مبارزه رسید، پای سیاست رسید، هر دو باید حاضر بشوند… اما از این محیط اجتماعی و فعالیت سیاسی و این ها که گذشتیم به سراغ خانه که رفتیم آنجا سوگلی خانه زن است؛ پادوی خانه مرد است.

معرفی کتاب ابراز وجود و جرئت‌مندی در زنان
ابراز وجود و جرئت‌مندی در زنان

نویسنده: دکتر جولی دی آزودوهنکس
مترجم: زهرا آزادفر
ناشر:لگا
« ابراز وجود و جرئت‌مندی در زنان»

🔹کتاب درباره‌ی پنج مهارت موردنیاز در روابط و تعاملات زنانه صحبت می‌کند که در هر فصل به‌طور جداگانه و مفصل به شرح آن‌ها می‌پردازد که شامل مهارت‌های؛
۱_خودبازتابی
۲_خودآکاهی
۳_خودآرام‌سازی
۴_خوداگاهی
۵_گسترش خود

📙 در بخشی از کتاب می‌خوانیم:«اگر هویّت ما تا حد زیادی بر اساس موفقیت‌مان در مراقبت از دیگران و حفظ روابط تعریف شود، این احساس را در ما ایجاد می‌کند که تلاش برای حفظ روابط درواقع تلاش برای حفظ هویت‌مان است…علاوه بر این، دختران جوان از همان اوایل کودکی به حمایت و مراقبت از دیگران، تشویق می‌شوند، در نتیجه به احساسات و نیازهای دیگران، بیشتر از احساسات و نیازهای خودشان توجه می‌کنند.

کتاب خاطرات سفیر
به کوشش: سرکار خانم نیلوفر شادمهری
ناشر: انتشارات سوره مهر

🔵 رهبر انقلاب چندی پیش در جریان یکی از دیدارها گفتند: کتاب خاطرات سفیر را توصیه کنید که خانم‌هایتان بخوانند.
📖 کتاب «خاطرات سفیر» به روایت خانم نیلوفر شادمهری با نگارشی صمیمی و ساده، خواننده را به خوابگاهی در پاریس می‌برد و او را با رویدادها، تجربه‌ها و خاطراتش شریک می‌کند.
او شد سفیر ایران، یا بهتر بگوییم سفیر اسلام در قلب‌کشور فرانسه. بانویی محجبه و‌ شاید کمی متفاوت از هم‌سالان و همکلاسی‌های خود که برای تکمیل تحصیلاتش در رشته‌ی طراحی صنعتی، برای مدتی ایران را به مقصد فرانسه ترک می‌کند و اینگونه خاطرات سفیر آغاز می‌شود.
خاطرات دختر مسلمانی که در کشور فرانسه، هرچند برای ادامه‌ی تحصیل در مقطع دکتری حضور دارد اما سفیری شده است برای دفاع از حقیقت اسلام. مواجهه‌ی او با آدم‌های مختلف و اتفاقات متفاوت این خاطرات را جذاب‌تر می‌کند، از قبول نشدنش در بهترین دانشگاه فرانسه تنها به دلیل حجابش و دست ندادن با سرشناس‌ترین اساتید مرد تا برگزاری دعای عهد در اتاق خوابگاه و خواندن دعای کمیل برای «یک سلیم النفس».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *