سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
رویدادهای اخیر
بیانیه روز جهانی قدس دانشجویان مستقل

بیانیه انجمن اسلامی به مناسبت روز جهانی قدس

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ (ای کسانی که ایمان آوردید! اگر (آیین) خدا را یاری کنید شما را یاری می کند و گام هایتان را استوار می دارد.) (آیه ۷ سوره محمد)

روز قدس که نتیجه ابتکار بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) است، در حقیقت روزیست که به نهادینه شدن نابودی مستکبران و پایان ستیز، جنگ و تجاوز در سرتاسر جهان روح می‌بخشد. امام خمینی در شانزدهم مرداد سال ۵۸، خطاب به مردم ایران و تمامی مسلمانان جهان، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نامید. بیش از نیم قرن است که تجاوزات سازمان یافته رژیم منحوس اسرائیل به قدس شریف انجام می شود و ما در عرصه های مختلف جهان اسلام شاهد دخالت‌های رژیم صهیونیستی هستیم. ناامنی منطقه، حمایت از گروهک های تکفیری و هم جهت بودن با رژیم تروریستی آمریکا گوشه‌ای از جنایات عظیم آن است؛ جنایاتی که همواره با سکوت نهادها و سازمان های بین المللی انجام می‌شود!

معامله قرن، که نمود عادی سازی روابط کشور های منطقه از جمله کشور های عربی با اسرائیل و در اصل نادیده گرفتن حقوق ملت مظلوم فلسطین و چند پاره کردن سرزمین آنها است، خلع سلاح حماس، تضمین حاکمیت داشتن اسرائیل بر سرزمین های اشغالی از اَشکال متعدد ظلم در عرصه جهانی بوده و سکوت جامعهٔ بشری نشان دهنده‌ی این است که این شیطان صفتان دست های آهنین خود را در دستکش های مخملی پنهان کرده‌اند. ایالات متحده آمریکا و هم‌پیمانانش هیچگاه قابل اعتماد نبوده و نیستند! موضوعی که ملت ایران همواره در روابط دیپلماسی خود با این جبهه استکبار جهانی تجربه کرده است، نشان می دهد مسئله فلسطین با مذاکره به سرانجام نمی رسد؛ بلکه با همه پرسی از آحاد مردم فلسطین و باز پس گرفتن حقوق پایمال شده و سرزمین های اشغالی خود نتیجه بخش خواهد بود.

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی، همراهی و همدردی خود را تا آزادی قدس شریف در سطوح مختلف بین‌المللی با ملت مظلوم فلسطین اعلام می دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *